Odporność w ciąży - syrop promama

Odporność w ciąży – jak ją wzmocnić?

Odporność w ciąży – jak ją wzmocnić?
Oceń artykuł

Ciąża to szczególny czas w życiu kobiety. W związku z tym, że ponosi ona odpowiedzialność nie tylko za siebie, ale i swoje nienarodzone dziecko, powinna robić wszystko, aby w żaden sposób nie narazić maleństwa. Obniżona odporność w ciąży może wówczas skutkować zarażeniem jakimś wirusem, np. grypy. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy to w powietrzu unosi się wiele groźnych wirusów, kobieta w stanie błogosławionym musi zadbać o wzmocnienie układu immunologicznego. Jak wzmocnić odporność w ciąży?

Ruch to zdrowie – ćwiczenia w ciąży

Odporność w ciąży wzmocnić można między innymi przez aktywność fizyczną. Ruch przyczynia się bowiem do uruchomienia w organizmie mechanizmów obronnych. O aktywności pomyśleć muszą tu kobiety, które przed zajściem w ciążę były bardzo aktywne, jak i te od aktywności stroniące. Pamiętać należy natomiast, aby się nadmiernie nie przemęczać i poziom ruchu dostosować do zaawansowania ciąży. Nawet jeśli miałby być to krótki spacer na świeżym powietrzu, nie warto z niego rezygnować. Tym bardziej że nie tylko przełoży się to na zwiększenie odporności w ciąży, ale również poprawi samopoczucie. Tak przyszłej mamy, jak i jej dziecka.

Odpowiednia dieta w ciąży

Jak poprawić odporność w czasie ciąży poza aktywnym wypoczynkiem? Istotną rolę odgrywa tu również dieta, która powinna być urozmaicona i zawierać w sobie wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wskazane są tu m.in. witaminy C i D, magnez, cynk, żelazo i kwas foliowy. Dietetycy podkreślają, że właściwa dieta wzmacnia mechanizmy obronne i przyczynia się do zwiększenia odporności.

Co na odporność w ciąży zalecają specjaliści ds. żywienia? Przede wszystkim warzywa i owoce. Poza witaminami są one bowiem również źródłem błonnika. Poza tym wskazane są tłuste ryby morskie zawierające w sobie kwasy omega-3 czy pełnoziarniste pieczywo. Postawić trzeba też na produkty bogate w białko, a więc jajka, przetwory mleczne czy chude mięso. Wszelkie niedobory uzupełniać należy natomiast poprzez naturalne suplementy diety.

Naturalne preparaty poprawiające odporność

Leki na wzmocnienie odporności są w aptekach bardzo powszechne. Niestety nie wszystkie tego typu preparaty mogą być stosowane przez kobiety w ciąży. Co brać na odporność w ciąży, aby nie narazić swojego dziecka? Przede wszystkim preparaty naturalne, które zawierają w sobie wyciągi z owoców, warzyw i ziół.

Przykładem takiego produktu jest preparat ProMama Odporność. Ten syrop na wzmocnienie odporności w ciąży w swoim składzie zawiera będącą źródłem witamin A, B1, B2, E i K dziką różę oraz maliny, aronie, czarną porzeczkę, czosnek i propolis. Wszystkie te składniki wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i chronią przed zarażeniem wirusem grypy, stanowiącej największe zagrożenie dla prawidłowego rozwoju płodu.

Ostrożność

Skoro grypa w ciąży jest tak niebezpieczna, a jej wirusy przenoszone są bezpośrednio przez kontakt z chorym, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym unikać należy mocno zatłoczonych miejsc, np. autobusów czy hipermarketów. Wiele wirusów przenoszonych jest też na brudnych dłoniach. Dlatego częściej niż dotychczas należy również myć ręce. Co istotne, a z czego wiele kobiet nie zdaje sobie sprawy, zwiększenie odporności w ciąży poprawia też regularne wietrzenie mieszkania i nawilżanie znajdującego się w nim powietrza. Suche powietrze prowadzi bowiem do wysuszania śluzówek, co zwiększa ryzyko przedostania się do organizmu wywołujących choroby wirusów.

 

Właściwa dieta, aktywność fizyczna oraz preparaty na wzmocnienie odporności w czasie ciąży są równie ważne. Tak samo, jak odpowiednia dawka snu. Jak mówi dobrze znane nam przysłowie „Lepiej zapobiegać, niż leczyć”. Szczególnie że zmienność genetyczna wirusa grypy prowadzi do jego groźnych mutacji. Ewentualny atak choroby osłabi natomiast nie tylko przyszłą matkę, ale może mieć również przykre konsekwencje w kontekście prawidłowego rozwoju płodu.